Planowanie wdrożenia
New Product Development (NPD) jest to kompletny proces opracowania nowego produktu i wprowadzenia go na rynek obejmujący: wygenerowanie pomysłu, wstępną selekcję, opracowanie koncepcji i testowanie, analizy biznesowe, testowanie wersji beta i testy rynkowe, wdrożenie techniczne, planowanie wprowadzenia na rynek, komercjalizację; w przypadku innowacyjnych produktów cykl badań i rozwoju może być zmodyfikowany i dostosowany do okoliczności i celów firmy, jak też może stanowić element ciągłego rozwoju produktów.
Concurrent engineering (CE) to metoda zintegrowanego i równoległego zarządzania projektowaniem i rozwojem, która w odróżnieniu od tradycyjnej metody projektowania sekwencyjnego nie wymaga ścisłego planowania procesu projektowego i realizacji w ustalonej kolejności poszczególnych etapów procesu przy spełnieniu wymagań brzegowych, lecz opiera się na podejściu ewolucyjnym do projektowania i założeniu, że wszystkie elementy projektowania następują jednocześnie; zastosowanie metody CE umożliwia skrócenie czasu prac rozwojowych i projektowych i przyspieszenia wprowadzenia nowego produktu na rynek (lead time to market) oraz obniżenia kosztów.
Komercjalizacja stanowi zespół działań związanych z oceną potencjału komercyjnego (rynkowego, finansowego, strategicznego) technologii lub produktu, przygotowania planu wprowadzenia produktu na rynek lub zastosowania technologii w procesie produkcji.
Komercjalizacja technologii to proces transferu do rynku nowych technologii obejmujący celowe, ukierunkowane przekazywanie wiedzy i umiejętności do procesu produkcyjnego, celem udanego jej urynkowienia w postaci produktu; sprawność komercjalizacji wymaga współpracy jednostek naukowych, przedsiębiorstw oraz instytucji finansowych i pomostowych współfinansujących kosztowny proces komercjalizacji.