Określenie strategii działalności przedsiębiorstwa

Określenie strategii działalności przedsiębiorstwa

Wizja strategiczna określająca sytuację, w której firma pragnie i może się znaleźć w perspektywie 3-5 lat.

Misja firmy definiująca, jaki jest powód istnienia firmy i sposób jej postrzegania na rynku.

Dominujący model działania (model biznesowy) określający jakie wartości są ważne dla klientów i w jaki sposób firma ma realizować wartość dla klientów przy optymalnym poziomie kosztów.

Cele i działania określające co firma chce osiągnąć w przyszłości (cele krótko i długoterminowe) oraz co musi zrobić, aby te cele zrealizować.

Sformułowanie strategii dla poziomu grupy lub firmy, dla poziomu jednostki biznesowej, dla poziomu funkcjonalnego (marketing, HR, IT, operacyjna, finansowa) Standardowe strategie to: agresywna, konserwatywna, konserwatywna i defensywna oraz strategia kosztowa, integracji pionowej, a także strategia dywersyfikacji, koncentracji; strategia jest związana z ogólną koncepcją działania, która ma zapewnić firmie osiągnięcie przewagi na rynku i odróżnienie jej od konkurencji.