Analizy przedwdrożeniowe, systemy i narzędzia
Badania rynkowe stanowią podstawę dla wdrożeń nowych produktów, obejmują: sposób podziału rynku i przebieg jego rozwoju, określenie najbardziej zyskownych segmentów rynku, identyfikacja potencjalnych nabywców, ich preferencji oraz badanie reakcji potencjalnych nabywców w na instrumenty marketingowe tj. reklama i promocja sprzedaży.
Discrete Choice Modelling jest metodą statystyczną oceny preferencji (cech użyteczności produktu lub usługi), które wpływają na decyzje o zakupie przez potencjalnego nabywcę; metoda ta jest stosowana w trakcie testów rynkowych w celu dostarczenia informacji na temat procesu decyzyjnego i uzyskania odpowiedzi na pytanie dlaczego podejmowane są takie a nie inne decyzje rynkowe przez nabywców produktu lub usługi.
Rynek docelowy to jeden lub kilka segmentów obsługiwanych przez firmę, wybrane ze względu na cechy charakterystyczne m. in. wielkość, stabilność, tempo wzrostu, koszty dotarcia do klienta, intensywność konkurencji.
Studium wykonalności (Feasibility study) stanowi kompleksową opinię o wykonalności projektu, określa jego plusy i minusy, uwzględnia ocenę wariantów i szanse realizacji; studium wykonalności składa się z analizy rynkowej (wywiady konsumenckie i testy rynkowe – ustalenie wielkości popytu i preferencji), analizy ekonomicznej (spodziewane wyniki w kategoriach finansowych), analizy technicznej (zapotrzebowanie na nową infrastrukturę) oraz strategicznej (wykazanie spójności z celami głównymi firmy, misją i modelem działania oraz możliwych synergii).
Analiza biznesowa obejmuje oszacowanie prawdopodobnej ceny sprzedaży na podstawie wyników badania rynku, oszacowania wielkości sprzedaży na podstawie informacji o wielkości rynku i wyniku prognozowania sprzedaży oraz oszacowania zyskowności i progu rentowności.
Biznesplan związany z wprowadzeniem nowego produktu na rynek zawiera rozwinięcie celów oraz ustalenie sposobów, metod i środków niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia urynkowienia produktu; taki biznesplan obejmuje: opis rynku docelowego, plan marketingowy, plan działalności operacyjnej, plan organizacji i zarządzania, plan zatrudnienia, harmonogram głównych zadań, plan finansowy, ocenę finansową przedsięwzięcia oraz analizę ryzyk i analizę scenariuszową (wrażliwości).
Manufacturing Resource Planning (algorytm MRP II) to proces planowania zasobów wytwórczych firmy obejmujący planowanie zdolności produkcyjnych oraz elementy związane z procesem sprzedaży i wspierające podejmowanie decyzji na szczeblach strategicznego zarządzania produkcją tj. materiały podstawowe, a także materiały pomocnicze, zasoby ludzkie, pieniądze, czas, środki trwałe oraz inne.