Zaawansowana analiza strategiczna

Zaawansowana analiza strategiczna

Benchmarking strategiczny polegający na porównaniu firmy z liderami branżowymi lub rynkowymi oraz identyfikacji efektywniejszych sposobów działania dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.

Macierz BCG obrazująca portfel produktowy ze względu na udział w rynku i dynamikę rynku oraz służąca ocenie możliwości rozwojowych firmy.

Macierz GE (macierz McKinsey’a) dla zdywersyfikowanej firmy, przedstawiająca portfel jej rodzajów działalności z punktu widzenia stopnia atrakcyjności sektora i pozycji konkurencyjnej firmy w celu określenia jej kierunków rozwoju.

Macierz ADL przedstawiająca portfel produktowy biorąc pod uwagę stopień dojrzałości sektora i pozycje konkurencyjną firmy służąca ustaleniu strategii naturalnych i scenariuszy rozwoju firmy.

Model łańcucha wartości obrazujący wzajemne powiązania pomiędzy funkcjami podstawowymi (np. zakupy, projektowanie, produkcja, sprzedaż) oraz funkcjami pomocniczymi (np. zarządzanie zasobami, IT, finanse) służący ocenie stopnia koordynacji pomiędzy funkcjami, ich skuteczności i efektywności z punktu widzenia założonych celów oraz uzyskania przewagi konkurencyjnej.